Bloggen heeft zoveel voordelen voor jouw bedrijf. Maar.. Dat wist jij vast al!  Volgens mij heeft iedereen gehoord dat bedrijven met een blogpagina wel 70% meer leads krijgen dan bedrijven zonder.

Toch is bloggen niet makkelijk. En… Het is tegenwoordig ook niet meer zo simpel als gewoon even een blog online zetten. Het is belangrijk dat jij de geavanceerde blog strategieën kent. Deze gaan jou verder helpen. Om ook echt die 70% meer leads binnen te kunnen halen.

Daarom vertellen we jou 7 geheimen.

7 geheimen die jou meer leads op gaan leveren.

7 geheimen die jouw blog naar het volgende level gaan helpen.

 

Schrijf over zeer relevante onderwerpen

Jouw buyer persona heeft bepaalde frustraties, uitdagingen en doelen. Als het goed is heb je deze ondertussen allemaal inzichtelijk. Nee? Niet? Lees dan eerst gauw deze blog even over buyer persona’s.

Zo. Nu je helemaal up-to-date bent kunnen we beginnen. Deze frustraties, uitdagingen en doelen die jouw buyer persona heeft zijn ideale onderwerpen voor blogs. Door je buyer persona te helpen en meer informatie te geven over jouw expertise weten ze dat jij autoriteit hebt op dit gebied én dat jij de persoon bent die ze kan helpen.

Pas wel op dat je tijdens het schrijven niet overal vertelt dat jij een geweldig product hebt, of een super coole masterclass, of nog veel meer andere dingen. Je buyer persona leest jouw blog voor informatie. Als je aan het eind van je blog een aanbieding doet, dat kan wel. Met andere woorden: overdrijf het niet.

 

Los problemen op

Jouw buyer persona heeft frustraties, problemen. Iets waar ze niet uit kunnen komen. Bijvoorbeeld: ze willen graag elke ochtend sporten, maar weten niet waar ze de motivatie weg kunnen halen. Jij schrijft de volgende blog: “Met deze 7 tips lukt het jou om elke dag te sporten.” Hierdoor is jouw buyer persona getriggerd, want je lost een probleem op in de blog. Hoe mooi is dat?

Er is een maar. Los niet alle problemen op van je buyer persona. Dan heeft jouw product of dienst namelijk minder waarde. Als hun probleem al is opgelost, waarom zouden ze dan nog klant bij je worden?

Het klinkt misschien flauw, maar dat is het echt niet. Door dit te doen geef je niet te veel gratis informatie weg en krijg je meer leads die je daarna beter kan helpen dan door middel van een blog.

CTA

Gebruik altijd een call to action

Er is een element wat NOOIT mag missen in een blog post. Je raadt het al, een CTA (call-to-action). Dit kan van alles zijn. Een e-book, een uitnodiging tot jouw Facebook Live, een gratis proefversie van jouw product en ga zo maar door.

Er zijn zoveel mogelijkheden voor een goede CTA. Deze call-to-action mag best wel een beetje opvallen. Maar, maak hem niet té. Door je CTA op een natuurlijke manier toe te voegen aan je blog post is jouw buyer persona eerder geneigd om hierop te klikken.

Protip: een echt goede CTA speelt in op de gevoelens van jouw buyer persona. Maak je buyer persona blij, bang of misschien zelfs boos. Het kan gevaarlijk zijn om de laatste twee te gebruiken, maar in sommige situaties is deze manier geschikt.

 

Wees niet te formeel

Door een hele formele toon te gebruiken in je blogs klink je meer als een machine. Wees jezelf. Kies de tone-of-voice voor jouw bedrijf. Zorg er ook voor dat als anderen jouw blog of social media beheren ze dezelfde schrijfstijl aan kunnen nemen als jou. Zo wordt er een duidelijke stijl naar buiten gebracht.

Door informeel te bloggen is de kans groter dat je een emotionele relatie opbouwt met jouw buyer persona. Ze zien dat jij een persoon bent, met misschien wel dezelfde problemen als waar jouw buyer persona nu tegenaan loopt.

 

Gebruik weggevers

We hebben het er al eerder over gehad. Een lead magneet. Een weggever. Vaak is dit de makkelijkste manier om meer leads te krijgen. En, je weggever is op diverse platformen inzetbaar. Deel je weggever aan het eind van je blog of op je social media.

Zo krijg jij meer leads en jouw buyer persona nóg meer informatie!

 

Maak gebruik van SEO

SEO. Wat is dat nou weer? SEO betekent search engine optimalization, zoekmachineoptimalisatie dus. Er zijn een aantal tips & trucs die je kan inzetten om beter gevonden te worden in de zoekmachines.

We noemen hier een aantal.

  • Gebruik duidelijke headings, zo kan de zoekmachine de structuur van jouw blog lezen.
  • Kies zoekwoorden, waar wil je op gevonden worden?
  • Pas je meta-omschrijving altijd aan. Misschien is de Plugin Yoast SEO wat voor jou?

Analytics

Analyseer jouw bezoekers

Als laatst, maar zeker niet onbelangrijk. Analyseer welke bezoekers er op jouw blog komen. Is het jouw ideale klant? Of is het juist helemaal niet jouw ideale klant? Welke content wordt het meest gelezen? Er zijn vele metrics die je kan bekijken in bijvoorbeeld Google Analytics.

Door inzicht te krijgen in diverse aspecten, zoals het aantal bezoekers per blog, kun jij een beter beeld krijgen of jouw content aansluit op jouw ideale klant. En.. Stel dat je een compleet andere doelgroep aanspreekt. Welke veranderingen moet je dan gaan maken? Door je bezoekers te analyseren ga jij erachter komen. Misschien dat je nieuwe inzichten krijgt om over te bloggen.

E-Book

Al deze tips over bloggen ga je natuurlijk zo snel mogelijk toepassen. Maar. We hebben nog meer voor je. Je wil namelijk niet alleen je blogpagina zo aantrekkelijk mogelijk maken voor jouw buyer persona, maar je hele website! Download ons e-book en leer alles over funnel marketing en waarom een funnel website beter werkt dan een brochure website.

 

Published On: april 7th, 2021 / Categories: Attract /