Als je mij al een tijdje volgt dan weet je …
Ik hou niet zo van advertenties.

Misschien denk je nu, “wie houd daar wel van dan?”
Interessante vraag ..

Aan de hoeveelheid advertenties te zien zou je denken, HEEL VEEL mensen.
Maar niets is minder waar.

Want ..
De meeste advertenties hebben nul, zero, geen toegevoegde waarde.
Gaan over producten zelf, en voegen geen waarde toe.

Geen toegevoegde waarde

Er worden gigantische bedragen uitgegeven aan advertenties.
Ook door startende en struggelende ondernemers.
In de hoop dat er klanten komen.

En weet je wat er meestal gebeurt?
NIKS..

Dat is precies de reden waarom ik een hekel heb aan adverteren.

Ok, dat is wat te kort door de bocht.
Beter geformuleerd ..

Dat is precies de reden waarom ik ervan baal dat zoveel advertenties niet doen wat ze moeten doen.
En daardoor de adverteerder met lege handen achterlaat: geld uitgegeven en niks voor teruggekregen.

Dit is dé manier om je vertrouwen, humeur en je energie richting een dieptepunt te leiden.

Het onderwerp van deze O! is “Kijk dit is een super advertentie!”
En dat is onderstaande advertentie.

Advertentie ASR

Advertentie

Ik zal er punt voor punt doorheen gaan waarom ik dit vind.

ASR adresseert een probleem waar veel mensen last van hebben.
EN komen met de eerste hulp in de vorm van educatie en een CTA
(Call To Action – je weet wel, een knop met een oproep iets te doen, zoals iets downloaden).

Hier is een adverteerder actief die weet, mensen beginnen bij ons niet massaal te kopen wanneer we onze ‘handel’ adverteren.
We moeten mensen HELPEN.

Mensen helpen

Meer uitleg geven, helpen te begrijpen wat er mogelijk aan de hand is.
En dan doorverwijzen naar zelfhulp, de oproep is “doe de gezonde twijfeltest”.
Daarmee onderstrepen ze ook nog eens dat wanneer je twijfelt, dat heel gezond is.
Ofwel, je bent niet gek wanneer je – in dit geval – burnoutklachten hebt.

Ze nemen de kijker én de lezer mee.
De kijker ziet heel snel of hij/zij tot de doelgroep behoort.
De lezer krijgt extra uitleg.

Veel afbeeldingen. Grote getallen. Pictogrammen.

Ok, eens hè, ASR heeft een enorm budget want deze advertentie stond pagina-groot in een landelijke krant.
Maar ook zonder groot budget heb je hier een goed voorbeeld.

Jouw advertentie

Check je eigen advertenties:
1 adresseer ik voldoende de problematiek/pijn van mijn buyer persona?
2 geef ik al wat eerste uitleg, het is heel normaal dat dit voorkomt?
3 doe ik een oproep tot actie nemen wat waarde heeft voor de buyer persona?

Zou ik nog iets anders doen?
Ik zou er – omdat het een advertentie op papier is – een QR-code bij zetten, want …
4 heb je het je buyer persona makkelijk gemaakt om de vervolgactie te doen?

Is adverteren een belangrijk onderdeel van jouw (online) strategie?
Wil je daarover een keer vrijblijvend sparren?
Meld je dan aan voor het Strategie Advies Gesprek.
Kost je niks, levert je geheid veel op!
https://funnel-guru.nl/30-minute-strategy-call/nl

Published On: januari 12th, 2022 / Categories: Attract, Convert /