De vakanties gaan voor sommigen de laatste week in.
En over een weekje begint regio Noord aan het nieuwe schooljaar.

En met het einde van een vakantie hoop ik dat je:
– hebt genoten
– veel energie hebt opgedaan
– nieuwe ideeën hebt opgedaan
Want nieuwe ideeën, die heb je nodig.

Ik gebruik de zomerperiode om op te ruimen.
Niet alleen stapeltjes papieren op mijn bureau en volle lades ..
Maar ook in mijn hoofd.
Om ruimte te maken voor nieuwe ideeën!

Je hoofd opruimen

Hoe doe je dat, je hoofd opruimen?
Ik doe dat door terug en vooruit te kijken.
En door afscheid te nemen van “old habits”.

Want ik weet één ding zeker ..
Als ik blijf doen wat ik deed, dan hou ik wat ik had.

Wist je al hé, is misschien wel een beetje cliche.
Maar zoals met iedere cliche, het is waar.

(Net zoals die prachtige zonsondergangen, cliche en zo mooi!)

Kijk, mijn agenda zit wekelijks bommetje vol.
En ik heb de neiging om door te knallen.
Daar zit dan weinig ruimte voor nieuwe dingen.

Maar we weten dat een bedrijf dat niks nieuws verzint, stilstaat.
En stilstand is achteruitgang.
Daarom is INNOVATIE – nieuwe dingen doen/bedenken – zo enorm belangrijk.

Dus door op te ruimen, zowel fysiek als mentaal, ontstaat ruimte.
En dat kan ik je aanraden!

Werkschema

Hoofd opruimen – terugkijken
Kijk, wekelijks heb ik een werkschema.
Niet zomaar een agenda, maar een super handig overzicht.
Met daarin o.a.:
* al mijn to do’s – voor een week en per dag.
* mijn agenda.
* mijn dagtoppers – wat ging er echt heel erg lekker die dag?
* mijn lessons learned – wat ging minder ok..

Die lijst maak ik dus iedere week weer.
En bij het terugkijken pak ik ze erbij want ik bewaar ze.
Wat waren de dagtoppers?
Wat waren (zijn) de lessons learned?

Ik neem ook de tijd om gewoon met een kop thee terug te denken.
Zonder al die papierwinkel om me heen.
Bedenk me hoe de maanden zijn verlopen.
Noemen ze reflectie geloof ik he 😉

Door terug te denken aan een bepaalde tijd, een bepaald moment, kom je weer in dat gevoel.
Zeker als het gaat over die lessons learned.
Wat waren de omstandigheden?
Wat kan je ervan leren?
Heb je er al iets mee gedaan, die “les”?
Welke invloed heb jij om van die les te leren?

Dat zijn dingen die ik opschrijf.
En voor mezelf een soort van “dit ga ik anders doen” lijstje te maken.
En soms .. weet ik alleen dat ik iets niet meer wil, maar nog niet weet wat daarvoor in de plaats moet komen.
Dat brengt me bij de 2e stap:

Hoofd opruimen – vooruitkijken
Dan wordt het tijd om vooruit te kijken.
Dat begint bij de alles bepalende vraag:
Hoe zit het met de doelen, liggen we nog op schema?

Let op, wij werken met KNETTER STRAKKE DOELEN.
Doe jij dat ook?
Even een kritische vraag tussendoor:
Weet je hoeveel bezoekers en leads je nodig hebt om je gewenste omzet te halen?
Niet?

Veel ondernemers hebben geen antwoord op deze vraag.
Terwijl het niet moeilijk is om uit te rekenen.
Maar goed, dat was dus even tussendoor.
Ik kom er onderin deze mail nog even op terug, maar lees voor nu ff door 😉

Want dat vooruit kijken gaat ook over, wat kunnen we anders doen om onze klanten nog beter van dienst te zijn?
Zijn onze ondernemers en marketeers nog bezig met “onderwerp A” en “onderwerp B” of is het ondertussen verschoven?
Wat is hot in de markt?
Waar lopen ondernemers tegenaan, wat horen we tijdens de strategie-gesprekken?

Ofwel, hoe kunnen wij NOG BETER HELPEN om anderen HUN DOELEN te laten halen?
En daarvoor moet je je agenda misschien wel opschonen, andere dingen doen.
Maar zeker weten moet je in je hoofd bijstellen.

Planning

Boeken lezen

Als je mijn blogs, deze O! of de podcast/vlogs vaker ziet, dan weet je, ik ben een boekenfan.
En ik lees ze ook ja 😉
Daar doe ik namelijk de meeste van mijn ideeën op.
Door te lezen wat anderen hebben beleefd, hebben gedaan, komt de “innovatie-spier” in actie.

Doe jij dat ook?
Dan bevind je je in goed gezelschap.
Nee ik bedoel niet mezelf (alhoewel de meeste mensen het wel gezellig met mij vinden :), maar kijk even naar dit lijstje:
Zomaar een aantal internationale topondernemers, Elon Musk, Bill Gates, Tony Robbins, Oprah Winfrey.
Maar ook Nederlandse CEO’s en ondernemers en talloze anderen lezen zich slim.

Ik heb doelen die ik wil halen.
Ik wil jou op de best mogelijke wijze voorzien van informatie zodat jij bereikt wat je wil bereiken.
Dan MOET ik weten wat er leeft.
Wat er gebeurt.
En nieuwe dingen verzinnen.

Heerlijk!
Want weet je, nieuwe dingen verzinnen daar komt nog iets bij.
En dit herken je vast ..

Zodra je iets nieuws verzint, waarvan je bij jezelf denkt, hier gaat mijn klant blij van worden,
DAN WORD JE TOCH INSTANT ZELF SUPERBLIJ!
Ik wel in ieder geval 🙂

Of ik een voorbeeld heb?
Zeker!
We hebben diverse nieuwe dingen bedacht deze zomerperiode ..
En ik vertel je er graag al eentje!

Strategie

Een van de dingen die wij hebben verzonnen deze vakantie is ons gratis strategiegesprek.
En daar kan je je nu MET VOORRANG voor opgeven.
Die agenda is nog steeds behoorlijk vol maar ik heb ruimte gemaakt.
Niet alleen in mijn hoofd maar dus ook in mijn agenda.

Ik heb de eerste ondernemers al aan de telefoon gehad en dat waren stuk voor stuk mooie gesprekken.
Vonden die ondernemers he.
En ja ik ook.
Maar … ik ben pas tevreden als jij dat bent.

Wat doen we in zo’n gesprek?
We kijken samen naar je bedrijf.
En naar je doelen.
(Ik zou erop terugkomen he?)
En of je nog lekker op koers ligt.
Wanneer dat niet het geval is gaan we op zoek naar ..
Waar dat AAN LIGT.
EN WAT JE DIRECT KAN DOEN om weer op koers te komen.

Klik op de link en boek nu in: https://funnel-guru.nl/30-minute-strategy-call/nl

Ok, wacht niet langer en boek een plekje in mijn agenda.
Dan hebben we elkaar waarschijnlijk deze week nog aan de telefoon.
En weet ik een ding zeker, dan heb jij ook deze week je koers bijgesteld.
Op weg naar succes, want hey … daar gaan we allemaal voor toch! Ik zie je binnenkort!

 

Published On: november 10th, 2021 / Categories: Advice /