Social media, hoe richt je jouw kanalen goed in? Wat moet je wel én niet doen als ondernemer om online zichtbaar te zijn?

Wij kunnen het jou precies vertellen..

En..

Daarom geven we je NU zes tips om direct toe te passen op al jouw social media platformen!

Tip 1: Bereik jouw buyer persona

Je wil jouw buyer persona bereiken. Maar, hoe doe je dat? Check diverse bronnen om erachter te komen op welke platformen jouw buyer pesona zich bevindt. Wist je dat Newcom elk jaar een social media onderzoek uitbrengt, waarin jij in één oogopslag kan zien waar jouw doelgroep actief is. Zo kun jij optimaal aanwezig zijn op deze platformen en je focus op verleggen naar deze platformen.

 

Buyer Persona

Tip 2: Stel doelen

Wat is de reden dat jij als ondernemer social media inzet? Wat wil jij ermee bereiken? Wil je meer verkopen? Wil je meer naamsbekendheid? Of wil je zichtbaar zijn voor jouw buyer persona? Voor elk doel is een andere aanpak nodig. Kijk goed wat jij wil én welke acties je hiervoor moet inzetten. Een manier om jouw doelen in kaart te brengen? Het maken van een Google Analytics meetplan. Daarin beschrijf je de volgende punten:

  • Wat is je doel
  • Wat is je strategie
  • Welke metrics heb je daarvoor nodig
  • Een duidelijk target

Tip 3: Maak je social media profiel zo volledig mogelijk

Een volledig profiel, waar is dat handig voor? Bereik en zichtbaarheid natuurlijk! Door jouw website én landingspagina te delen in jouw social media profiel heb je meer kans op leads. En.. Deze leads kunnen weer converterende klanten worden. De diverse social media platformen geven ook de voorkeur aan accounts waar alles netjes is ingevuld. Ontbreekt er informatie? Dan word je minder snel getoond dan de accounts die wél alles op orde hebben.

Tip 4: Zorg voor een professionele uitstraling

Nu denk je misschien: duh.. Het gaat om mijn bedrijf, het moet wel professioneel. Maar, door afbeeldingen in de stijl van jouw bedrijf te zetten, word jij herkenbaar. Je krijgt een herkenbaar gezicht voor jouw potentiële klanten. Als ze de afbeelding zien op Instagram, Facebook of welk platform dan ook, dan denken ze aan JOU. En.. Dat moeten we hebben!

Tip 5: Wil jij meer Conversie? Gebruik de Facebook Shop

Geef je producten of diensten een podium. En door dit niet alleen op jouw website te doen, maar ook de Facebook Shop in te richten kun jij op meerdere plekken stralen. Leuk om te doen én… zo wordt jouw aanbod gezien door je buyer persona. Een ander pluspunt? Facebook vindt het bovendien fijn als je de shop inricht… Dus, dit is ontzettend goed voor je zichtbaarheid.

Tip 6: De analyse

Vergeet zeker niet te kijken naar jouw analytics op social media. Dit geeft je inzicht. Welk soort post vindt jouw buyer persona het best? Op wat voor soort post klikt jouw buyer persona het vaakst? Op welk kanaal bevindt jouw buyer persona zich écht. Door deze inzichten te hebben, maak je van jouw social media actie het succes wat je wil.

Met deze tips kun jij direct aan de slag. Maak een strategie voor jouw social media. Een strategie afgestemd op jouw buyer persona, jouw droomklanten. Wat willen zij nou écht zien?

Aanstaande vrijdag 19 februari om 10:00 uur is er weer een mini workshop op Facebook waarin ik dit keer de meest gestelde vragen over social media beantwoord. Zet in je agenda!

In de volgende editie van O! Magazine gaan we uitgebreid in op de drie grootste ondernemersvalkuilen. We praten met zeer geslaagde ondernemers, die precies vertellen wat hun valkuilen waren. Zo hoef jij deze fouten niet meer te maken.

Echte verhalen, soms smeuïge verhalen maar vooral boordevol tips die je direct kan toepassen!

Heb je zelf vragen die je graag beantwoord wil hebben? Stel ze hier: https://www.facebook.com/FunnelGuruNL

Wil jij meer tips van FunnelGuru? Wist je dat wij een boek hebben geschreven over Funnel Marketing. Te koop op Bol, maar hier kun je hem GRATIS krijgen. Pak je kans nu.

E-Book

 

Published On: mei 28th, 2021 / Categories: Prepare /