Zoals je weet zijn wij geen fan van direct adverteren. Sterker nog, diverse van onze cliënten raden wij aan het adverteren direct stop te zetten. Veelal op Google. Waarom? Omdat het niks opleverde. Vaak doordat er met een homepage geadverteerd wordt die geen CTA’s heeft. Waarom zou je dat doen?

Een homepage zonder CTA’s – in het bijzonder naar een top-of-the-funnel weggever – is sowieso al onderwerp van verandering. Maar wat heb je aan webbezoekers? Je verwacht toch niet dat je webbezoekers je direct gaan bellen?

En eerlijk .. niet alle advertentiebureaus zijn even eerlijk want .. de marges op adverteren zijn hoog!

Waarmee dan wel adverteren?

En waar?

Eerst het waarmee: adverteer met iets wat je droomklanten graag WILLEN hebben. Een whitepaper, een webinar, een template, .. er is ALTIJD iets wat jouw droomklant graag wil hebben en waarmee jij kan opvallen.

En dan het waar …

Geld spenderen om op te vallen op social media. Nu denk je misschien, gaat dit echt werken? Als ik ga adverteren, ben ik dan mijn geld niet aan het verspillen?

Wanneer je social media adverteren goed inzet, merk je dat het vele voordelen heeft voor jouw bedrijf.

Ik ga jou vertellen welke kansen je mist door niet te adverteren op social media.

Van bereik….

Naar interactie…

En. Na het lezen van deze blog begrijp jij precies waarvoor je social media adverteren kan gebruiken.

Reden 1: Bereik jouw ideale klant

Tegenwoordig zitten we allemaal op social media. Er is dus een hele grote kans dat jouw ideale klant zich op social media bevindt. Dus als jij een grote groep mensen wil bereiken.. En… meer klanten wil aantrekken. Is social media adverteren mogelijk de manier voor jou.

Dagelijks worden diverse social media platformen ontzettend veel gebruikt. Check op welke van deze platformen jouw doelgroep aanwezig is én speel hierop in. En vergeet niet, adverteren hoeft niet mega veel geld te kosten! Met een klein bedrag kom je vaak al heel erg ver.

Reden 2: Direct interactie met jouw volgers

Op social media is het een eitje om interactie te krijgen met jouw volgers. Ze laten reacties achter, liken jouw content en delen het. Door jouw social media geregeld te analyseren en de statistieken te volgen, weet jij beter hoe je jouw ideale klant kan bereiken.

Hetgeen waar veel tractie op is, is vaak hetgeen wat jouw volgers echt interessant vinden. Op de kattenfilmpjes na natuurlijk. 😉

Het is belangrijk om jouw ideale klant echt te kennen en hun behoeften te vervullen. Ben je nog zoekende naar een manier om jouw klant te bereiken? Mogelijk werkt een A/B test dan voor jou. De ene groep krijgt optie A te zien en de andere groep optie B. Zo kun jij zien welke optie beter werkt voor jouw doelgroep. En.. Deze bevindingen kan je dan ook doorvoeren binnen jouw organische content.

CTA

Reden 3: Bereik mensen door middel van diverse kanalen

Meer mensen bereiken. Dat kan met social media. Maar, wat betekent dat voor jouw bedrijf? Het gebruik van social media geeft jou de mogelijkheid je merk te laten zien. Het is goed mogelijk dat mensen die eerst niks van jouw merk afwisten, een bestelling doen naar aanleiding van jouw social media post.

Wist je dat het verstandig is om op zoveel mogelijk plekken aanwezig te zijn? Als jij op meerdere kanalen zichtbaar bent, is de kans immers een stuk groter om nieuwe mensen te bereiken.

Door jouw naamsbekendheid te vergroten, liggen er meer kansen op het gebied van verkeer en het aantrekken van leads. Wie wil dat nou niet?

Reden 4: Verbeter jouw zichtbaarheid

Het inzetten van social media betekent niet dat je plotseling een legioen aan verkeer krijgt. Of. Dat je direct op de nummer 1 staat in Google. Maar, voel je niet ontmoedigd. Met een goed plan komen er zeker meer bezoekers naar jouw website.

Zorg voor een goede strategie. Een strategie die bestaat uit waardevolle en deelbare social media berichten. Daarna gaan we analyseren. Ja alweer. Ik blijf het zeggen want analyseren is de sleutel van succes. Wat vindt jouw buyer persona interessant? Wat is vaak geliked? Zo weet je precies wat voor soort berichten je kan schrijven in de toekomst.

Door te testen wat jouw buyer persona leuk vindt, heb jij na verloop van tijd een goede strategie. Een strategie die er wel voor zorgt dat jij gevonden wordt in de zoekmachines.

Reden 5: Makkelijk jouw interactie evalueren

Inzichten krijgen, kijken wat jouw buyer persona echt interessant vindt en hierop inspelen. Dat is waar het om draait op social media.

Door al deze gegevens te verzamelen kun jij beter plannen wat je op jouw socials wil laten zien. En kun je de betrokkenheid van jouw volgers vergroten.

Het is namelijk kinderspel om te kijken welke post het goed doet en welke niet. Je kan kijken naar het aantal likes, reacties of hoe vaak een post gedeeld is. Ook het bereik van je social media posts is allemaal inzichtelijk te krijgen.

Dus.. Ga aan de slag met deze gegevens en begin met het evalueren van jouw social media.

Kortom: er zijn vele voordelen om te starten met social media adverteren. Vergroot jouw naamsbekendheid, krijg meer tractie en betrek jouw buyer persona bij jouw merk.

Marketing map

Wil jij ook een plan voor jouw bedrijf? Een plan dat ervoor zorgt dat jij precies weet hoe je marketing moet inzetten? Download nu onze marketingmap en start met het inrichten van jouw marketing.

 

Published On: april 28th, 2021 / Categories: Attract, Convert /