Promotie op social media. Hoe doe je dat? Waar begin je mee?

Start met een plan. Maak een plan hoe jij jouw social media wil indelen, welke buyer persona je wil bereiken met je berichten en zorg voor een heldere communicatieboodschap.

Goed. Nu naar de tips!

 

Gebruik enquêtes en polls

Op jouw social media wil je interactie. Hier hebben we het in een eerdere blog ook al over gehad. Maar. Hoe doe je dat precies?

Door een poll of enquête te gebruiken die je deelt op jouw diverse social media kun je inzicht krijgen in jouw buyer persona. Wat willen ze precies? Wat voor content vinden ze interessant? Zorg er wel voor dat deze poll of enquête gericht is op een product. Anders wordt het een hele lange vragenlijst.

Je hoeft het echt niet raar te vinden om het rechtstreeks aan jouw doelgroep te vragen. Zo weet je precies wat ze graag lezen, wat ze niet lezen en hoe je daarop in kan spelen. En.. Dus meer interactie kan krijgen.

Social Media

Host een AMA “ask me anything”

Gebruik een video, het liefst een livestream om jouw buyer persona allerlei vragen te laten stellen. Dit is een ideale manier om direct interactie te krijgen met je volgers. Doordat het een livestream is heb je meer connectie met jouw volgers. Niet gek dus, dat dit een populaire manier is om interactie te krijgen.

 

Ga live op Facebook of in de Instagram stories

Mocht je nog geen gebruik maken van livestreams, doe het toch. Video is dé manier om gezien te worden tussen de honderden berichten op social media. Live content is op dit moment de populairste manier van content.

80% van de content online die goed opgenomen wordt door de doelgroep is video. Daarbij is live content 3x zo populair als elke andere vorm.

Met andere woorden. Tijd om live content te maken en jezelf te laten zien, letterlijk!

 

Deel content van anderen

Het is niet erg om content van anderen te delen. Zo kun je bijvoorbeeld een blog delen van een andere partij. Zorg er wel voor dat deze blog ook waarde heeft voor jouw volgers.

Zo geef jij jouw volgers meer content die ze in zich op kunnen nemen en blijf jij goed zichtbaar online.

Recycle

Recycle je content

Die blogs die je schrijft voor jouw bedrijf.. die blogs. Daar zit tijd in. Deze kan je wel 10 keer delen op jouw social media. Zorg voor een andere tekst erboven en een andere foto. Heb je de blog alleen gedeeld op Facebook? Deel hem ook op andere platformen. Zo kun je meer interactie krijgen.

Ook je social media content kun je recyclen. Dezelfde boodschap gebruiken is namelijk helemaal niet erg, soms zelfs goed. Zorg er alleen wel voor dat je hem net wat anders formuleert, anders word je social media wel erg saai.

 

Creëer zoveel mogelijk interactie 

Maak je volgers enthousiast. Hoe? Bijvoorbeeld door je eigen hashtag te ontwerpen en deze te delen op jouw social media. Het liefst in een vorm zodat jouw volgers deze hashtag ook kunnen delen met een relevante afbeelding.

Zo kun jij deze afbeeldingen ook weer delen op jouw social media en voelen je volgers zich gezien. Het doel hiervan is interactie en delen en als je het goed doet moet dat zeker lukken!

 

Doe een social media takeover

Je hebt het vast wel eens gezien. Iemand anders beheert ineens de social media van een bepaald bedrijf. Dit is een goede manier om je content te vernieuwen.

Je kan deze strategie op diverse manieren inzetten. je kan gebruik maken van een bekend persoon in jouw branche, een social media influencer inzetten of een volger van jouw merk. Er zijn allerlei manieren om dit toe te passen.

En. Het zorgt voor interactie met jouw volgers. Interactie is op dit moment het belangrijkste op social media. De manier om zichtbaar te worden.

Masterclass

Wil jij meer tips van ons? Wist je al dat we een masterclass hebben over de drie must do’s in de marketing. Bekijk hem hier. 

Meer blogs over social media? Check onze blog over de social media trends van 2021.

Published On: april 14th, 2021 / Categories: Social Media /